Автофагија – да или не?

Ако одлучите дека автофагијата е вашиот нов начин на исхрана, многу е важно да знаете неколку важни правила за да можете навистина да го исчистите вашето тело и да ги постигнете посакуваните резултати.

0
184

Со оглед на ситуацијата што го снајде целиот свет, човештвото природно почнува сè повеќе да се занимава со темата здраво живеење, што исто така води до прашањето за здрава исхрана. Колку и да се трудиме да се храниме здраво, со брзиот проток на информации, често дознаваме различни мислења за тоа што е всушност здраво, па затоа честопати паѓаме во дилеми – Дали навистина се храниме здраво и на вистински начин?

Една теорија за здрава исхрана што е сè уште многу дискутабилна, околу која има многу полемики и се спротивставуваат мислењата на најистакнатите експерти, секако е автофагијата. Автофагијата е природен процес во телото што се јавува по 16 часа гладување, односно престанок на внесувањето храна, по што организмот самиот почнува да ги „јаде“ и да ги разградува оштетените делови на клетките. Според авторот на тоа откритие, јапонскиот биолог Јошинори Осуми, автофагијата ги отстранува сите стари, оштетени, па дури и канцерогени клетки, што го штити организмот од болести и прекумерна тежина.

Иако овој начин на јадење беше поддржан од многу спортисти, тој беше и критикуван. Многу експерти кои го поддржуваат традиционалниот, докажан начин на исхрана, се многу скептични во однос на автофагијата. Тие веруваат дека е многу важно да има континуитет и умереност во текот на целиот ден кога станува збор за внесувањето храна. Како голема мана на автофагијата, тие наведуваат дека луѓето по 16 часа гладување не можат да контролираат што и колку ќе јадат, па затоа често се јавува прејадување и ефектот станува токму спротивен. Покрај тоа, луѓето кои работат цел ден веројатно нема да можат да имаат два оброка во тие осум часа, па затоа често доаѓа до прескокнување на уште еден оброк, што може да доведе до исцрпеност и неправилна исхрана.

Истражувајќи ги сите предности и недостатоци на автофагијата, заклучуваме дека е многу важно добро да размислиме, да ги анализираме нашите дневни обврски и да видиме дали навистина ќе можеме да практикуваме автофагија на вистински начин. Треба да знаете дека секој организам е различен и дека секој треба да се консултира со нутриционист пред овој чекор.

Ако одлучите дека автофагијата е вашиот нов начин на исхрана, многу е важно да знаете неколку важни правила за да можете навистина да го исчистите вашето тело и да ги постигнете посакуваните резултати.

Пијте многу вода – Без оглед на видот на исхраната, внесот на течности е секогаш многу важен, особено кога станува збор за автофагија. Важно е да се знае дека за време на 16 часа пост, треба да внесете што е можно повеќе вода, што ќе ви помогне да го исчистите телото и да бидете хидрирани. Покрај вода, можете да пиете кафе и чај за време на автофагијата, што нема да ја наруши работата на инсулинот во организмот. Секако, обидете се да не претерате со овие два пијалаци, оставете фокусот да биде на водата.

Јадете здраво и умерено – правилната автофагија не значи дека по 16 часа пост можете да јадете неограничени количини и нездрава храна. Иако, особено во првите неколку дена, ќе имате проблем со воздржаност кога станува збор за количината храна, не смеете да дозволите вашето тело да ве „измами“ и да јаде повеќе отколку што е потребно. Еден од советите е да одвоите оброк што вообичаено го јадете и никогаш да не јадете повеќе од тоа.

Појадокот е најважниот појадок во секој вид исхрана, па исто така и во автофагијата. Застапниците на автофагијата препорачуваат да не се прескокнува појадокот и да започне автофагијата навечер, и телото да „одмара и да се чисти“ во текот на ноќта.

Во секој случај, каква и да е исхраната, најважно е да се обидете да јадете здрава храна и многу течности во текот на денот. Ако одлучите да направите какви било промени во вашата исхрана, прво консултирајте се со нутриционист, бидејќи како и со други работи, не сите правила во исхраната важат подеднакво за секоја личност.

Фото: Freepik