Дали знаете зошто е добро да се јаде свеж црвен кромид?

Свежиот црвен кромид е најбогатиот растителен извор на кверцетин, моќен антиоксидант кој ѝ припаѓа на групата флавоноиди, и како и другите флавоноиди, има антивирусни, антимикробни и антиалергиски својства, ги зајакнува срцето и имунитетот, а истражувањата покажале дека има и силни антиканцерогени својства.

0
424

Кверцетинот е моќен антиоксидант кој ѝ припаѓа на групата флавоноиди, растителни супстанции растворливи во вода. Токму овој растителен пигмент е одговорен за загаситата, темносина и темноцрвена боја на овошјето и зеленчукот, која ни асоцира на здравје.

Сите знаеме дека, на пример, капините, боровинките, црвеното грозје и црвеното вино се одлични сојузници на здравјето, а тајната делумно лежи во – кверцетинот.

Но, таквата храна, се разбира, содржи и други моќни антиоксиданти.

Најбогатиот растителен извор на кверцетин е свежиот црвен кромид – 1 килограм црвен кромид може да содржи до 300 мг кверцетин.

Исто така, кверцетинот го има во изобилие во свежиот сок од калинка, црвените органски јаболка и брокулата.

Лековити својства на кверцетинот

Кверцетинот, како и другите флавоноиди, има антивирусни, антимикробни и антиалергиски својства. Овој флавоноид придонесува за долговечност и издржливост и ги зајакнува срцето и имунитетот. Истражувањата покажале дека има и силни антиканцерогени својства.

Благодарение на антиинфламаторните својства, кверцетинот помага при разни воспалителни состојби како што се ревматоиден артритис и други автоимуни заболувања. И ова се само некои од неговите многубројни придобивки.

Олеснува алергии и астма

Благодарение на неговото антихистаминско дејство, кверцетинот во голема мера помага при сезонски алергии, како и нетолеранција кон одредена храна.

Ги намалува непријатните симптоми на алергија како што се течење на носот, кивање, оток на лицето …

Вашето тело природно произведува хистамини, супстанции кои предизвикуваат алергиска реакција – кверцетинот се бори против нив и буквално го лекува телото измачено од алергии.

Кверцетинот помага и при астма. Истражувањето исто така покажало дека ја ублажува непријатноста кај луѓето кои страдаат од воспаление на горниот респираторен тракт.

Го штити здравјето на срцето и крвните садови

Ако често консумирате храна богата со кверцетин, вашите крвни садови се поздрави и „попроточни“, па имате и подобра циркулација.

Ова автоматски значи поздраво и посилно срце и многу помал ризик од затнување на крвните садови или атеросклероза.

Кверцетинот е особено препорачлив за постарите лица за да се намали ризикот од кардиоваскуларни заболувања, кои денес одземаат поголем број животи.

Го спречува развојот на рак

Кверцетинот го намалува оштетувањето во телото предизвикано од слободните радикали. Затоа не е изненадувачки што луѓето кои јадат повеќе овошје и зеленчук се со помала веројатност да заболат од рак.

Неколку студии покажале дека овој флавоноид го контролира растот и ширењето на ракот, што го прави одличен додаток на природните методи на лекување на рак.

Покрај тоа, некои студии покажале дека кверцетинот ги ублажува штетните ефекти на хемотерапијата, како што се оштетување на нервниот систем, главоболки и хронични болки.

Кверцетинот, особено во синергетско дејство со флавоноидната рутина, ги штити невроните во делот на ’рбетниот мозок одговорен за чувството на болка.

Помага при синдром на пропустливи црева

Хроничниот стрес, покажале студиите, доведува до нестабилност на мастоцитите (клетките на имунолошкиот систем) во цревата.

Ова може да резултира со пропустливост на ѕидовите на самите црева.

Кверцетинот помага во стабилизирање на мастоцитите и со тоа го спречува или ублажува веќе постоечкиот проблем на синдромот на пропустливи црева.

Исто така, ги зајакнува врските помеѓу клетките, со што им оневозможува на малите честички од храна да стигнат до крвотокот.

Придонесува за здравјето и младешкиот изглед на кожата

Ако сакате да се чувствувате подобро во вашата кожа и да го зачувате младешкиот изглед, посегнувајте по храната богата со кверцетин што е можно почесто.

Благодарение на антиинфламаторните својства, кверцетинот помага при дерматитис и фотосензитивност на кожата.

Во двата услови, овој флавоноид се покажа како многу подобра помош отколку конвенционалните методи на лекување.

Освен што спречува оштетување на клетките, кверцетинот ја храни и кожата и го спречува нејзиното предвремено стареење.

Ги намалува воспаленијата и болката

Кверцетинот ја намалува активноста на воспалителните цитокини во телото што резултира со намалување на болката предизвикана од воспаление.

Исто така, го инхибира производството на простагландини, со што исто така ја намалува болката и воспалението.

Земањето кверцетин, преку храна или додатоци во исхраната помага при артритис, заболување на простатата и респираторни заболувања.

Кај луѓето кои страдаат од ревматоиден артритис, состојбата се подобрила откако се префрлиле од вообичаената западна „брза“ храна на онаа богата со флавоноиди како што е кверцетинот.

Заштитува од дијабетес

Кверцетинот делува и на намалување на нивото на гликоза во крвта.

Овој растителен пигмент исто така му помага на панкреасот полесно да лачи инсулин и спречува појава на отпорност на инсулин, што е типично за дијабетес тип 2.

Исто така, ги намалува штетните ефекти на дијабетесот како што се невропатија, ретинопатија и катаракта.

Совети за здрава доза на кверцетин секој ден

Не постои препорачана доза на кверцетин за оптимално здравје.

Можете да земате до 500 мг кверцетин дневно преку храна и додатоци, но дури и помали дози од него ќе ви донесат здравствени придобивки.

Со консумирањето свеж црвен кромид или свежо исцеден сок од калинка секој ден, ќе го снабдите вашето тело со овој важен флавоноид.

Исто така, зелениот чај е богат со него, затоа почестете се со една шолја од овој супер здрав топол пијалак секој ден.

За оптимално здравје и највисоки дози на кверцетин, секогаш изберете домашен, свеж и органски одгледуван зеленчук и овошје.

Храна богата со кверцетин:

црвен кромид (најбогат извор)

Зрнесто овошје

јаболка

црно грозје

агруми

Кељ, зелка, брокула, прокељ …

домати

калинка

Шпароги

грав

капари

магдонос

жалфија

маслиново масло

какао

зелен чај

домашно црвено вино

Кверцетин + бромелаин = совршено дуо за здравје

Можете дополнително да го зголемите антиоксидантниот ефект на кверцетинот комбинирајќи го со храна што содржи бромелаин (ананас).

Имено, додека кверцетинот ја намалува штетата предизвикана од слободните радикали, бромелаинот го ограничува дејството на метаболитите и воспалителните супстанции во телото. Нивниот синергетски ефект е одличен.

Покрај тоа, бромелаинот ја стимулира апсорпцијата на кверцетинот во организмот, затоа тие прават одличен спој за здравјето.

Фото: Pexels