Кои се најважните витамини за имунитетот?

Некои луѓе се разболуваат почесто од вообичаеното, поради нивната намалена способност да се одбранат, односно, ослабениот имунитет. Сето ова може да се избегне со соодветна терапија и регулирање на исхраната, а со тоа и со зголемено внесување на одредени витамини.

0
574

Имунолошкиот систем е сложено дејство на одредени клетки и органи кои го штитат телото од штетни влијанија врз организмот и спречуваат влошување на здравствената состојба на човекот. Служи за во целост да ги уништи микробите, бактериите и вирусите, кои се причини за разни болести.
Неговото правилно функционирање е една од најважните компоненти во доброто здравје.
Често се случува имунитетот да ослабне од разни причини и нешто спречува да се активира кога е потребно. Тогаш луѓето се подложни на настинки, бројни заболувања, алергиски реакции, па дури и појава на автоимуни заболувања.
Некои луѓе се разболуваат почесто од вообичаеното, поради нивната намалена способност да се одбранат.
Сето ова може да се избегне со соодветна терапија и регулирање на исхраната, а со тоа и со зголемено внесување на одредени витамини.

Како влијаат витамините на предизвикувачите на болестите?

Штетни материи, односно слободни радикали, продираат во човечкото тело и го нарушуваат неговото нормално функционирање. Тие предизвикуваат оштетување на здравите клетки, создаваат опасни верижни реакции и создаваат физички и психички неправилности во телото.
Неопходно е да се има потребниот одбранбен механизам – доволно силен имунитет за да се спречи дејството на слободните радикали. Честопати тоа не е така, затоа постои голем ризик од заболување, но и развој на болеста.
Внесот на витамини ја намалува штетата предизвикана од дејството на разни микроби и помага да се врати ослабениот имунолошки систем.
Тие создаваат антиоксиданти, кои се одлична заштита и го одржуваат силниот имунитет. Редовното внесување на витамини ќе спречи чести инфекции и телото ќе биде помалку подложно на дејство на штетни материи.

Како да внесете витамини во организмот и да го зајакнете имунитетот?

Храната богата со витамини и некои додатоци може да го зајакнат вашето тело и неговиот одбранбен систем.
Бидете сигурни дека ги земате потребните количини на витамини во текот на целата година за да го заштитите вашето здравје.
Некои од нив даваат поголема заштита од другите, а на вас е да откриете кои ви се најпотребни и како најдобро да ги надоместите.
Идентификувајте ги причините и симптомите на слаб имунитет за да знаете кој витамин треба да го земате повеќе од вообичаено.
Еве неколку витамини и минерали, како и корисни совети во врска со нивниот внес во организмот.

Корисни витамини за имунитет

1. Витамин А за имунитет

Еден од важните нутриенти. Создава антиоксиданси кои го штитат организмот од инфекции. Исто така се нарекува бета-каротен и го штити видот и помага во одржување на здравјето на кожата, меките ткива и слузокожата.
Готвењето не го уништува витаминот А и останува претежно во храната, бидејќи не е растворлив. Се акумулира во телото и создава резерви.
Внесувајте го полека, бидејќи ги врзува со себе штетните масти и го зголемува лошиот холестерол. Дневната доза е 2,1 мг.

Храна богата со витамин А:

Месо,
јајца,
млеко,
сирење,
морков,
тиква

2. ВИТАМИН Б2 за зајакнување на имунитетот

Дејствува во организмот како антиоксиданс и на тој начин го штити организмот од болести, со зајакнување на имунитетот. Спречува оштетување на клетките и ткивата од негативните ефекти на слободните радикали.
Неопходен е за правилен распоред на внесените елементи од храната, како што се масти, шеќери и јаглехидрати. Ослободува енергија во секоја клетка на телото и го одржува правилното функционирање на системот на органи.

Храна богата со витамин Б2:

Квасец,
месо,
цели зрна,
печурки,
зелен зеленчук (спанаќ, зелена салата, кељ, брокула).

3. ВИТАМИН Б6

Конзумирајќи го овој витамин, ќе го „научите“ вашето тело да одговори на нападите на вируси и бактерии и со тоа да спречите појава на болести.
Поддржува позитивни биохемиски реакции кои се создаваат во рамки на имунолошкиот систем заради заштита на организмот.
Овозможува создавање на невротрансмитери – многу важни клетки кои пренесуваат пораки од кој било дел од човечкото тело до мозокот.
Го намалува хомоцистенот во крвта и со тоа го спречува развојот на сериозни срцеви заболувања.

Храна богата со витамин Б6:
Пилешко,
туна,
лосос,
хумус,
зелен зеленчук,
леблебии.

4. ВИТАМИН Ц за зајакнување на имунитетот

Тој е најпознатиот витамин за зајакнување на имунитетот. Го одржува правилното функционирање на имунолошкиот систем и ја враќа изгубената енергија.
Факт е дека недостатокот на витамин Ц ги зголемува шансите за заболување.
Белите крвни клетки не можат да ја извршат својата основна одбранбена улога без него.
Дневното внесување на витамин Ц е од големо значење за добро здравје, бидејќи човечкото тело не е во состојба да го произведува самостојно, ниту да го чува во резерви.
Добрата вест е дека можете да внесувате витамин Ц преку повеќето јадливи намирници, такашто на повеќето луѓе не им е потребен додаток, освен ако вашиот лекар не ви препорача.

Храна богата со витамин Ц:

Агруми (портокали, грејпфрут, лимон, мандарини, лимети),
киви,
Јагоди,
црвен пипер,
спанаќ,
кељ,
брокула.

5. ВИТАМИН Д го зајакнува имунитетот

Гарантирано го јакне имунитетот и стимулира продукција на клетки кои се задолжени за одбраната на организмот.
Клучен е за регулирање на калциумот и јачината на коските.
Неговиот недостаток доведува до егзема и астма, како и до други форми на алергија.

Кога е достапен во доволни количини, алергии нема да се појават, бидејќи силниот имунитет нема да дозволи да се развијат.

Посебно внимание треба да се обрне во зимските месеци, кога нивото на витамин Д е најниско поради недостаток на сончева светлина. Таа е исто така важен извор на овој витамин, затоа секојдневните прошетки во сончеви денови ќе ви помогнат да се опоравите.

Храна богата со витамин Д:

Масна риба,
масло од црн дроб на бакалар,
жолчка

6. Витамин Е за имунитет

Успешно придонесува за подобрување на целиот имунолошки систем и му помага да се бори против слободните радикали и со тоа да спречи развој на болести.

Витаминот Е ги врзува микробите, што доведува до оксидација и до изумирање на предизвикувачите на разни болести.

Овој витамин е важен во создавањето заштита од срцеви заболувања и рак.

Соодветна количина е сосема доволна како превенција од заболувања на црниот дроб и бубрезите.

Исто така, се покажа дека витаминот Е е добар регулатор на шеќерот во крвта и холестеролот.

Храна богата со витамин Е:

Јаткасто овошје (ореви, лешници, бадеми, ф’стаци…),
семиња (лен, овес, ‘рж,),
спанаќ.

Уште неколку важни елементи за добар имунитет

1. ЦИНК за градење силен имунитет

Позитивниот ефект на цинкот врз градењето стабилен и силен имунитет е неспорен.

Неговата важност за имунитетот не е толку позната, но без него човечкиот организам би бил во колапс.

Освен што без него слабее имунолошкиот систем, паѓа и количината на хормони и се намалува мускулната маса.

Цинкот помага во лекување на оштетувањето на кожата и респираторните инфекции предизвикани од силна кашлица и суво грло.

Исто така е многу важен во спречување на појавата на сепса, производ на инфекција што може да биде фатален за човечкиот живот.

Храна богата со цинк:

Црвено месо,
школки,
семки од тиква,
сусам,
овес

2. ЖЕЛЕЗО за одржување на имунитет

Тоа игра важна улога во пренесувањето на кислородот до клетките, што го одржува имунитетот доволно силен за да го заштити телото.

Жените во бременост и децата во раст и развој најчесто имаат зголемена потреба за железо.

Во отсуство на овој елемент, се јавува анемија, односно недостаток на хемоглобин или еритроцити.

Бидејќи тешко и бавно се апсорбира, во случај на недостаток на железо, додатоците, пропишани од лекар, мора да се даваат со соодветен вид исхрана.

Храна богата со железо:
Црвено месо,
црн дроб,
Риба,
грав,
лиснат зелен зеленчук,
коприва,
боровинки.

3. СЕЛЕН
Има потенцијал да ја забрза одбранбената реакција на организмот на некои видови малигни и агресивни тумори.

Ефикасно се бори против стареењето и спречува појава на кардиоваскуларни заболувања.

Телото не може самостојно да произведува селен, затоа е потребно да се води сметка за зголемено консумирање на одредени намирници.

Потребната количина е 55 мг на ден.

Храна богата со селен:
Риба,
морска храна,
Бразилски ореви,
печурки,
лук

Витамински суплементи за имунитет

Ако одлучите да ги консумирате, тоа треба да биде во количини што се навистина неопходни бидејќи и претерувањето може да доведе до компликации.

Додатоците мора лесно да се апсорбираат и се препорачуваат форми на напитоци, сирупи и капки.

На овој начин, витамините ќе стигнат до деловите од телото кадешто треба да дејствуваат најбрзо.

Фото: Pixabay