Пијте добро кафе, а не – многу кафе

Кафето со слаб квалитет може да биде токсично и во најмала рака, да ви предизвика главоболка, болест или воопшто, лошо чувство. Затоа, инвестирајте во квалитетно кафе и нека биде едно, ама вредно

0
241

Речиси нема човек што не пие кафе, ако не она утринското, тогаш барем она за социјализација. Сите останати, повеќето од нас, кои се кофеински зависници и не можат да си го замислат денот без својата утринска доза, уживаме кога слушаме или читаме за здравствените придобивки на кафето. Па да се потсетиме на добрите страни на секојдневното пиење кафе, но и на лошите.

Кафето ги подобрува вашите физички перформанси

Еден час пред тренинг, испијте шолја црно кафе и подобрувањето ќе биде околу 11-12 проценти. Бидејќи кофеинот го зголемува нивото на адреналин во вашето тело.

Тоа ви помага да изгубите побрзо тежина 

Кафето содржи магнезиум и калиум, кои му помагаат на човечкото тело да користи инсулин, го регулира нивото на шеќер во крвта и ја намалува желбата за слатки и закуски.

Помага при согорување на вишокот маснотии

Кофеинот помага при разградување на телесните масти и ги користи како гориво за тренинг.

Го намалува ризикот од предвремена смрт

Истражувањата покажаа дека оние кои пијат барем една шолја кафе на ден имаат помала веројатност да умрат предвреме отколку оние кои воопшто не пијат кафе.

Кафето го намалува ризикот од заболување од рак

Истражувањата покажаа дека кафето може да го намали ризикот од развој на рак на простата кај мажите за 20%, а рак на ендометриумот кај жените за 25%. Луѓето од тест групата пиеле четири шолји кафе на ден. Кофеинот исто така може да спречи развој на карцином на базалните клетки, најчестиот вид на рак на кожата.

Го намалува ризикот од мозочен удар и Паркинсонова болест

Умерена потрошувачка на кафе (2-4 на ден) е поврзана со 25% намалување на ризикот од мозочен удар и Паркинсонова болест.

Го штити вашето тело

Кафето содржи многу антиоксиданси кои работат како мали воини кои се борат и штитат од слободните радикали во вашето тело.

Го намалува ризикот од дијабетес тип 2

Кофеинот ја намалува вашата чувствителност на инсулин и ја загрозува толеранцијата на глукоза, со што се намалува ризикот од дијабетес тип 2.

Кафето го штити вашиот мозок

Високото ниво на кофеин во крвта го намалува ризикот од Алцхајмерова болест. Исто така го намалува ризикот од деменција.

Кафето го подобрува вашето расположение, помага во борбата против депресијата и го намалува ризикот од самоубиство

Кофеинот го стимулира централниот нервен систем и го зголемува производството на невротрансмитери како што се серотонин, допамин и норадреналин, кои ви го креваат расположението. Две шолји кафе на ден спречуваат ризик од самоубиство за 50 проценти.

Лошите страни на секојдневното пиење кафе се:

Кафето со слаб квалитет може да биде токсично

Ако купите кафе со понизок квалитет, како што е тоа направено од зрна што изгореле или останале нечисти, тоа може да ви предизвика главоболка, болест или лошо чувство воопшто. Затоа, инвестирајте во квалитетно кафе и нема да зажалите.

Кафето може да ве убие

Да, ако пиете премногу кафе на ден. Научниците велат дека смртоносна доза е 23 литри кафе за кратко време. Во суштина, толку многу течност, дури и вода, внесена за краток временски период би била исто така смртоносна. Нели?

Кафето може да предизвика несоница и вознемиреност

Ова исто така се однесува на количината на кофеин испиена за еден ден. Просечната максимална препорачана количина е до 4 шолји кафе на ден, или 400 мг кофеин.

Ако сте бремени, не пијте повеќе од една шолја кафе на ден

Да, постојат различни верувања и за тоа, но поентата е дека кофеинот ќе стигне до фетусот, а вашето бебе е многу чувствително на кофеин што може да доведе до компликации. Значи, ако навистина сакате кафе, намалете го внесувањето на едно на ден.

Ако имате висок холестерол, изберете филтрирано кафе

Зрната кафе содржат кафестол и кахвеол, две состојки кои го зголемуваат нивото на ЛДЛ холестерол. Филтрацијата на кафето го решава ова, кафестол и кахвеол има во кафето што не се филтрира, па затоа ако и вие имате проблем со вишок холестерол, се препорачува филтрирано кафе.

Заклучок

Кафето е едно од вистинските задоволства што си ги даваме себеси во текот на животот. Исто така е суперхрана бидејќи содржи многу здравствени придобивки што ни ги нуди нам и на нашиот организам.

Постои голема разлика во пиењето добро и лошо кафе воопшто. Доколку сакате вистински да уживате во пиењето кафе, послушајте ги овие неколку совети и започнете да ги применувате веднаш откако ќе го прочитате овој текст.

Започнете со вистинските зрна

Разновидноста на достапно кафе во последно време е вртоглава, затоа ви даваме упатства да го изберете она кое најмногу ви одговара. Во суштина, сè зависи од тоа каде растел плодот и како е обработен на крајот.

Кафето што се одгледува на помала надморска височина ќе биде погорчливо, а оние од пониските региони ќе потсетуваат на овошје и ќе бидат покисели. Природно добиеното кафе ќе биде повеќе како овошје отколку кафето процесуирано со вода. Колку е подобро печено кафето, толку посилен ќе биде вкусот.

Мелете го кафето сами

Ќе го добиете најдобриот вкус и сите предности на кафето ако го мелете непосредно пред да го сварите. Да, полесно е да смелете килограм кафе однапред и да заштедите време пред да го варите, но тоа негативно ќе влијае на неговиот вкус. Така, маслата што се одговорни за мирисот и голем дел од вкусот на кафето ќе испарат и тоа што е позитивно во него ќе се изгуби.

Додадете засилувачи на вкусот

Заборавете на купувањето кремови во прав, тие ќе ви ја наполнат шолјата кафе со празни калории и шеќер. За подлабок, побогат вкус, додадете само природни засилувачи на вкус, како што се растително млеко, цимет, ванила, какао или мелен ѓумбир.

Чувајте го кафето правилно

Без разлика дали ќе одлучите да користите мелено или зрна кафе, важно е да го чувате на вистински начин и на место што најдобро одговара.

Ладно и суво место е најдобро за чување кафе, па чувајте го во кутија што не пушта воздух внатре.

Направете кафе со квалитетна вода

Вареното кафе е всушност 98% вода, па затоа е важен нејзиниот квалитет. Содржината на минерали, како и температурата се исто така важни. Бидејќи минералите во водата и топлинската енергија всушност го повлекуваат вкусот на кафето. Натриум карбонатот и магнезиумот, кои се наоѓаат во водата, пишуваат различни вкусови на кафе. Значи, секако вкусот на кафето зависи од квалитетот, т.е. мекоста или цврстината на вода.

Во овој случај, најдобра е филтрираната вода, или онаа од маркет. Варете го кафето помеѓу 90 и 100° С.

Фото: Pexels