Со зрнесто овошје, јаболка и чај против Алцхајмерова болест

Научниците од Центарот за истражување на стареењето на Универзитетот Тафтс во Медфорд, Масачусетс, откриле дека постои врска помеѓу долготрајната консумација на храна богата со флавоноиди како што се зрнестото овошје, јаболката и чајот и помал ризик од развој на Алцхајмерова болест. Резултатите од нивната студија неодамна биле објавени во American Journal of Clinical Nutrition.

0
178

Една нова студија сугерира врска помеѓу консумирањето на недоволно количество храна богата со флавоноиди, како што се бобинки, јаболка и чај, и зголемен ризик од развој на Алцхајмерова болест и слични деменции.

Експертите предвидуваат дека бројот на лица на возраст од 65 и повеќе години ќе се зголеми двојно во наредните години, зголемувајќи го бројот на заболени од болести поврзани со возраста. Една од нив е Алцхајмеровата болест, која е најчеста причина за деменција.

Експертите предвидуваат дека до 2050 година, дури 13,8 милиони луѓе на возраст над 65 години и со Алцхајмерова болест ќе живеат во САД. Иако болеста сè повеќе се дијагностицира, точната причина за неа останува непозната. Сепак, сè повеќе истражувања покажуваат дека исхраната игра важна улога во нејзиниот развој.

Неколку неодамнешни студии покажале дека ризикот од влошување на когнитивните способности карактеристични за Алцхајмеровата болест е понизок, особено кај медитеранската исхрана богата со флавоноиди. Тоа се природни хемикалии присутни во различни овошја и зеленчуци, како и во напитоци на растителна основа, како што се чајот и виното.

Научниците од Центарот за истражување на стареењето на Универзитетот Тафтс во Медфорд, Масачусетс, откриле дека постои врска помеѓу долготрајната консумација на храна богата со флавоноиди како што се зрнестото овошје, јаболката и чајот и помал ризик од развој на Алцхајмерова болест. Резултатите од нивната студија неодамна биле објавени во American Journal of Clinical Nutrition.

Шест видови на флавоноиди

Како дел од нивната студија, истражувачите ги проучувале ефектите од конзумирање на шест видови на флавоноиди кај 2.801 лица во текот на повеќе од дваесет години.

Кои флавоноиди ги конзумирале учесниците во студијата и во кои количини истражувачите пресметале врз основа на прашалниците што учесниците ги пополнувале на секои четири години. Истражувачите исто така го следеле општото здравје на групата, вклучувајќи колку се дијагностицирани со Алцхајмерова болест (АД) и Алцхајмерова болест и поврзани деменции (АДРД).

„Истражувањата сугерираат дека начинот на кој човекот се храни во текот на животот може да биде поврзан со пад на когнитивните способности. Ние бевме во можност да го утврдиме ова додека следевме со години колку флавоноиди консумирале луѓе во годините пред да бидат дијагностицирани со деменција”, објаснил Др. Пол Жак, прехранбен епидемиолог и водечки автор на студијата.

Од сите учесници во студијата, 158 имале АД и 193 АДРД. Анализата на податоците открила дека луѓето кои внеле многу малку флавоноиди за време на студијата имале дури четири пати поголем ризик од развој на АДРД.

Нискиот внес на антоцијани, со кои се богати бобинките, научниците го поврзале со четири пати поголем ризик од развој на АДРД, додека мало внесување на флавоноли, со кои се особено богати јаболката, крушите и чајот, е поврзано со двоен ризик.

Низок внес значи дека учесникот во студијата не консумирал бобинки или чај ниту еднаш месечно, туку изел едно јаболко, додека голем внес значи дека учесникот консумирал околу 7,5 чаши бобинки, осум јаболка или круши и 19 чаши чај за еден месец.

Едно јаболко на ден

Вековната препорака дека „едно јаболко на ден го брка лекарот од дома“ итоа како има смисла.

Ова било многу возбудливо откритие за научниците, затоа што сè уште не постои лек за Алцхајмеровата болест. Затоа, превенцијата е најважна.

„Бидејќи во моментов немаме ефикасен лек за Алцхајмерова болест, неговото спречување со здрава исхрана е многу важен фактор“, додал д-р Жак.

Важно е дека некое лице може да ја промени својата исхрана и подоцна во животот и таа промена и понатаму ќе биде делотворна. Затоа, истражувачите истакнуваат дека дури и по 50-година, не е доцна да го промениме начинот на кој јадеме.

Оваа промена исто така не е премногу тешка за спроведување. Според резултатите од првото истражување на Езра Шистар од универзитетот „Тафтс“, доволно е да пиете чаша чај секој ден или да јадете мала количина бобинки два до три пати неделно.

Оваа студија во никој случај не докажува дека нискиот флавоноиден внес предизвикува Алцхајмерова болест, но ја сугерира оваа поврзаност. Исто така, важно е да се напомене дека студијата се заснова на податоци дадени од самите учесници во студијата и можеби не биле целосно искрени.

Но, истражувачите велат дека ги елиминирале прашалниците пополнети во годините пред поставување на дијагнозата. Покрај тоа, сите учесници во студијата биле постари од 50 години и со европско потекло, што ја оневозможува генерализацијата на неговите наоди.

Фото: Pexels