Шест генијални замени за мајонез

Кога сакате да пробате нешто поинакво или со помалку калории, обидете се со овие алтернативи.

0
333

Мајонезот, ладен сос направен од масло и жолчки од јајце, за некои е синоним за незаменлив додаток, а за други нешто што е попаметно да се избегне. Со кремава, свиленкаста текстура и пријатно кисел вкус, мајонезот е многу калоричен – стандардната купечка верзија во една супена лажица има 90 калории и десет грама маснотии. Но, иако е густ, лесен и кремаст, мајонезот содржи многу повеќе незаситени масти отколку заситени: една лажица содржи само 1,5 грама заситени масти.

Ако сте љубител на мајонез, следниве идеи може да ви послужат како алтернатива ако сакате да го намалите внесот на калории, да го подобрите вкусот на вашата храна или да го замените мајонезот ако ви се случи да останете без него; ако во секој случај не го јадете, не треба да ги отфрлате јадењата во кои обично се користи мајонез – пробајте ги со овие замени.

1. Авокадо

Кремаст е и густ, како мајонез. Згмечете го и намачкајте го на пециво или леб за сендвич и ќе „заштедите“ 77 калории, девет грама маснотии и 89 мг натриум по лажица. И ќе добиете грам влакна. Ставете авокадо наместо мајонез, на пример, во салата од јајца (состојки се варени јајца, домати, рукола, листови целер, пржени семки од сончоглед, оцет, сол, црн пипер, сенф и зачини по вкус).

2. Хумус

Јаткаст и мек, и густо како мајонез. Сос од наут ќе биде одлична замена за мајонез во сендвичи – со него ќе добиете 65 калории, 8,5 гр маснотии и 25 мг помалку натриум по лажица, со дополнителен грам протеини и растителни влакна. Ставете хумус наместо мајонез во салата од туна – одлично оди со маслинки и капари.

3. Грчки јогурт

Има вкус посилен од обичен јогурт, а во исто време е сличен по густина на мајонезот и може да биде одлична замена за речиси секој рецепт, освен можеби во сендвич со сланина, зелена салата и домат. Ќе се покаже одлично во сосови и преливи за салата. Заменувањето на мајонезот со грчки јогурт по лажица ќе добиете 80 калории, девет грама маснотии и 85 мг помалку натриум и еден грам повеќе протеини.

4. Песто

Познатиот сос од пињоли, босилек и други зачини е врз база на масло, како и мајонез, но многу поароматично. Обидете се да го ставите во компир салата наместо мајонез, ќе уживате во новиот вкус и ќе консумирате 25 калории и четири грама помалку маснотии по лажица.

5. Путер од јаткасти плодови

Воопшто не е слично на мајонезот, но малку истражете и пробајте да го ставите во сендвичи (и во оние со месо или шунка). Новите комбинации може пријатно да ве изненадат, а во споредба со мајонезот од една лажица ќе добиете два грама помалку маснотии и три до четири грама повеќе протеини. Калориската вредност е еднаква.

6. Јајце

Мајонезот е направен од јајца, па зошто да не го замените со јајце во сендвичот? Така, ќе добиете 29 калории и шест грама помалку маснотии, а дури шест грама повеќе протеини.

Фото: Pexels