Јадете праз со маслинки?

Празот е највкусен во сирова состојба, како салата, во комбинација со маслинки, маслиново масло и лимон. Нели? Но можете да го јадете и како додаток во супи, сосови, варива,...А зошто е добар за вашето здравје, прочитајте во текстот подолу

0
488

Празот е одличен за здравјето на вашето тело. Покрај тоа што е нискокалорична намирница, таа е богата со антиоксиданти, витамини и минерали.

Празот има малку калории, но многу витамини и минерали. Една порција сварен праз од 100 грама содржи само 31 калорија.

Богат е со каротеноиди, вклучително и бета каротен. Вашето тело ги претвора овие каротеноиди во витамин А, што е важно за видот, имунолошката функција, репродукцијата и клеточната комуникација. Исто така е добар извор на витамин К1, кој е неопходен за згрутчување на крвта и за здравје на срцето.

Исто така е добар извор на манган, кој може да помогне во намалување на симптомите на предменструален синдром (ПМС) и да го чува здравјето на тироидната жлезда. Покрај тоа, има мали количини на бакар, витамин Б6, железо и фолати.

Зошто треба да го вклучите во вашата исхрана?

Празот е богат со антиоксиданти и сулфурни соединенија, особено кемпферол и алицин. Се смета дека тие го штитат вашето тело од болести.

Празот содржи неколку корисни соединенија за кои се мисли дека го намалуваат воспалението и го штитат здравјето на срцето. На пример, кемпферолот во празот има противвоспалителни својства. Храната богата со кемпферол е поврзана со помал ризик од срцев удар или смрт како резултат на срцеви заболувања.

Исто така, празот е добар извор на алицин и други тиосулфинати, кои се сулфурни соединенија кои можат да му користат на здравјето на срцето со намалување на холестеролот, крвниот притисок и спречување на создавање на згрутчување на крвта.

Празот штити од одредени карциноми. На пример, кемпферолот во празот е поврзан со помал ризик од хронични заболувања, особено карцином. Некои истражувања сугерираат дека кемпферолот може да се бори против ракот со намалување на воспалението, убивање на клетките на ракот и спречување на ширењето на тие клетки.

Покрај тоа, истражувањата покажуваат дека оние кои редовно јадат кромид, лук и праз може да имаат до 46% помал ризик од рак на желудник отколку оние кои ретко ги јадат.

Празот го подобрува варењето. Ова делумно се должи на тоа што е извор на топливи влакна, вклучувајќи пребиотици, кои ги одржуваат здрави цревата.

Истражувањата сугерираат дека исхраната богата со пребиотици може да му помогне на вашето тело да апсорбира важни хранливи состојки, што може да го подобри вашето целокупно здравје.

Празот помага и за слабеењето. Со 31 калорија на 100 грама варен праз, овој зеленчук има многу малку калории по оброк.

Празот е добар извор на вода и влакна, што може да го намали гладот, да го поттикне чувството на ситост и да ви помогне да јадете помалку.

Иако празот не се проучува толку интензивно како кромидот и лукот, новите истражувања сугерираат дека тој може да обезбеди дополнителни придобивки.

На пример, може да го намали нивото на шеќер во крвта. Се покажало дека сулфурните соединенија во празот ефикасно го намалуваат нивото на шеќер во крвта.
Може да ја подобри работата на мозокот. Сулфурните соединенија исто така може да го заштитат вашиот мозок од ментално пропаѓање и болести поврзани со стареењето.
Може да се бори против инфекции. Студиите врз животни сугерираат дека кемпферолот може да заштити од бактериски, вирусни и габични инфекции.

Можете да го јадете сиров, но и како додаток во супи, сосови, варива, салати и јадења од компири.

Фото: Pixabay