Во смел потег што ја спојува традицијата со модерната иновација, Саудиска Арабија ја претстави Милаф Кола, првиот газиран безалкохолен пијалак во светот направен од урми. Повеќе од само сок, Милаф Кола е производ што зема едно од најценетите овошја на Кралството и го реинтерпретира како конкурент во глобалната индустрија за безалкохолни пијалаци вредна над 400 милијарди долари. Дали Милаф Кола ќе може да ги замени гигантите како Кока-Кола и Пепси останува да видиме
Безалкохолните пијалaци добија нов ривал – Милаф Кола, пијалак направен од урми! Пијалакот Милаф Кола бил официјално претставен во ноември 2024 година на Фестивалот на урми во Ријад, Саудиска Арабија (Riyadh Date Festival).
Станува збор за иновација која ги комбинира здравствените придобивки на урмите со освежителниот вкус на класичната кока-кола.
Милаф Кола е лансиран од подружницата на Саудискиот јавен инвестициски фонд (PIF), Turath Al-Madina. Позиционирана како прва кола во светот формулирана со користење на овој деликатес од Блискиот Исток, Милаф Кола е подготвена да се натпреварува со глобални гиганти како Пепси и Кока-Кола, особено во услови на растечки бран на здрави алтернативи.
Урмите како културно наследство
Урмите се во срцето на арапската култура илјадници години. Во пустините на Арапскиот Полуостров, тие биле повеќе од овошје – биле извор на опстанок, исхрана и трговија. Преполни со природни шеќери, калиум, магнезиум и антиоксиданти, урмите долго време се познати по нивните здравствени придобивки.
Сега, саудиските претприемачи и научници за храна го претворија овој основен производ во газиран пијалак кој е културно автентичен и глобално пласиран. Милаф Кола е без адитиви, има низок гликемиски индекс во споредба со традиционалните газирани пијалаци и им се допаѓа на потрошувачите кои се свесни за здравјето и кои се сè попретпазливи кога станува збор за консумирањето на вештачките засладувачи и сирупот од пченка со висока содржина на фруктоза.
Поздрава алтернатива во светот на шеќерот
Во ерата кога потрошувачите го испитуваат влијанието врз здравјето на она што го пијат, Милаф Кола нуди освежителна промена. За разлика од традиционалните „кола-пијалаци“ кои се потпираат на рафиниран шеќер или хемиски засладувачи, Милаф Кола ја добива својата сладост исклучиво од урмите.
Урмите се природно богати со гликоза, фруктоза и сахароза, обезбедувајќи енергија без нагли скокови на шеќерот во крвта. Тие исто така содржат диететски влакна, кои можат да помогнат во забавувањето на апсорпцијата на шеќерите во крвотокот. Пијалокат е исто така и без кофеин – што го прави привлечен за пазарите и демографските групи каде што кофеинот се избегнува од здравствени или културни причини.
Експертите за исхрана потенцираат дека пијалаците направени од интегрална храна како што се урмите, задржуваат повеќе витамини и минерали од оние направени од преработени шеќерни сирупи. Ова ја позиционира Милаф Кола не само како уникатен културен производ, туку и како потенцијално поздрава алтернатива на сода.
Врската со Визијата 2030
Милаф Кола не е само лансирање на производ – таа е дел од многу поголем план. Визијата 2030 на Саудиска Арабија е сеопфатна национална иницијатива насочена кон диверзификација на економијата надвор од бизнисот со нафтата, зголемување на туризмот и развој на локалните индустрии.
Индустријата за пијалаци била идентификувана како клучен сектор за раст, како за домашна потрошувачка, така и за извоз. Со воведување на пијалак со силно саудиско наследство и глобална привлечност, Кралството се надева дека ќе создаде меѓународно признат бренд што може да стои рамо до рамо – или дури и да се натпреварува со – Кока-Кола и Пепси.
Саудиските власти ја истакнаа Милаф Кола како „доказ за концепт“ за тоа како локалната култура може да инспирира конкурентни глобални производи. Целта е да се прошири надвор од домашната продажба во Европа, Азија и Северна Америка, таргетирајќи ги и заедниците на арапската дијаспора и потрошувачите кои бараат нови вкусови.
Бизнис потенцијал
Се предвидува дека глобалниот пазар на газирани безалкохолни пијалаци ќе надмине 500 милијарди долари до 2028 година, при што потрошувачите покажуваат растечки интерес за функционални пијалаци, опции со низок шеќер и културно уникатни производи. Уникатната продажна понуда на Милаф Кола – кола направена од урми – ја позиционира да ги искористи предностите на сите овие глобални трендови одеднаш.
Доколку биде успешна, Милаф Кола би можела да инспирира бран „пијалаци базирани на наследството“ на Блискиот Исток, слично на тоа како јапонската мача се здоби со глобални следбеници.
Вкус и прием од страна на потрошувачите
Додека точните профили на вкусот остануваат строго чувана тајна, раните дегустатори ја опишаа Милаф Кола како мешавина од длабока сладост на карамел со ноти на меласа, избалансирана со познатиот пенлив вкус на газиран пијалак. Употребата на урми наводно ѝ дава побогато чувство во устата во споредба со стандардните кола-напитоци, со суптилна комплексност што се задржува.
Првичното лансирање во Саудиска Арабија предизвика значителна возбуда, со долги редици што се формираа на промотивните настани. Видеата на социјалните медиуми од саудиски функционери и влијателни личности како пијат од високите, метални лименки веќе станаа вирални, давајќи му на брендот моментална видливост.
Одржливост и локални набавки
Важен дел од идентитетот на Милаф Кола е нејзината посветеност на локалното земјоделство. Саудиска Арабија произведува стотици илјади тони урми годишно, со десетици уникатни сорти како што се Аџва, Сукари и Меџул. Милаф Кола ги набавува своите состојки од локалните земјоделци, поддржувајќи ги руралните економии и промовирајќи одржливо земјоделство.
Компанијата, исто така, објави планови за користење рециклирачки алуминиумски конзерви и еколошка амбалажа како дел од својата еколошка посветеност – уште една важна точка за еколошки свесните потрошувачи.
Други пијалаци на арапскиот пазар
Во минатото, на арапскиот пазар се појавиле и други газирани пијалаци кои претендирале да бидат замена за Кока-Кола – како Mecca Cola, Zamzam Cola и Qibla Cola – но сите тие биле засновани на истиот принцип и состав како Кока-Кола или Пепси, со висока содржина на шеќер и кофеин. Милаф Кола, напротив, е првата која целосно го менува концептот и нуди пијалак без штетните состојки.
Производителите велат дека целта била да се создаде освежувачки пијалак кој не предизвикува зависност, не го зголемува нивото на шеќер во крвта и не влијае негативно на срцето и крвниот притисок.
Со ваков пристап, Милаф Кола има потенцијал да стане нов глобален тренд и да покаже дека и газираните пијалаци можат да бидат здрави – доколку се направат со вистинските состојки.