Кога купувате, веројатно сте забележале дека овошјето како портокали и мандарини често се продава во црвени мрежи. Дали некогаш сте се запрашале зошто е тоа така?
Експертот за прехранбена технологија Мигел А. Луруена ја открил причината зошто ова популарно овошје речиси секогаш се продава во специфичен тип на пакување.
„Дали сте забележале дека портокалите секогаш се продаваат во црвени мрежи? Тоа не е случајност“, вели тој.
Можеби звучи чудно, но продажбата на портокали во црвени мрежи всушност ги прави попривлечни за купувачите. Целта е да се нагласи природната боја на овошјето и да се направи визуелно попривлечно. Оваа естетска одлука директно влијае на нашата перцепција за бојата.
Мункерова илузија
Како што објаснува Луруена, тоа е маркетиншки трик базиран на феномен познат како Мункерова илузија, именуван по германскиот истражувач Франц Карл Мункер од 1970-тите.
Оваа оптичка илузија предизвикува начинот на кој ја перцепираме бојата на некој предмет да се менува во зависност од боите што го опкружуваат. Во овој случај, истото овошје изгледа поинтензивно и позрело кога е опкружено со црвени мрежести линии.
Кога станува збор за храна, оваа визуелна манипулација се користи за овошјето и зеленчукот да изгледаат посвежи и позрели отколку што се всушност. Црвената боја ги нагласува топлите тонови како портокалова и жолта, што придонесува за попривлечен изглед.
Оваа техника не е ограничена само на портокали – таа се однесува и на други свежи производи како лимони, пиперки, авокадо и кромид.
Затоа, не им верувајте секогаш на вашите сетила. Внимателно читајте ги етикетите и, секогаш кога е можно, купувајте овошје и зеленчук на мерење за да избегнете какви било непријатни изненадувања.