Билните алтернативи за месо не се подобри од вистинското месо за здравјето на срцето

Фото: Pixabay
57

Луѓето кои јаделе растителни алтернативи на месо немале значителни разлики во показателите за кардиометаболичкото здравје во споредба со луѓето кои јаделе месо, покажа новото истражување.

Месото од растително потекло често се смета за здраво за срцето, но новата студија објавена во The American Journal of Clinical Nutrition сугерира дека тoa можеби не е ништо подобрo за кардиоваскуларниот систем од вистинското месо.

Истражувањето покажало дека луѓето со исхрана која содржела голема количина аналози на месо од растително потекло, или PBMA, не доживеале значителна разлика во нивното кардиометаболно здравје во текот на осум недели во споредба со оние кои јаделе вистинско месо во тој период.

Поголемиот внес на месо долго време е поврзан со зголемен ризик од срцеви заболувања, додека растителната исхрана, од друга страна, е поврзана со подобрување на здравјето на срцето, но оваа студија сугерира дека не се сите растителни производи еднакви.

Високо обработеното вештачко месо нема ист ефект врз здравјето на срцето како целосните или минимално обработените извори на растителни протеини, изјавиле за Health авторите на студијата д-р Џеја Хенри од Институтот за иновации за храна и биотехнологија во Сингапур.

„Постои претпоставка на потрошувачите дека здравствените придобивки од исхраната базирана на растенија (богата со мешунки, цели зрна, јаткасти плодови и овошје) се исти како и конзумирањето на аналог на месо од растително потекло“, додава тој. „Нашата студија јасно ја илустрира потребата да се подобрат нутритивните својства на PBMA за да можат потрошувачите да уживаат и во вкусот и во нутритивните својства на PBMA во иднина.

Како префрлањето на месо од растително потекло влијае на здравјето?
Во истражувањето учествувале 82 лица со преддијабетес, од кои сите биле етнички Кинези. Ниту еден од учесниците, кои биле на возраст од 30 до 70 години, не бил веган или вегетаријанец. Истражувачите потоа ги поделиле учесниците во две групи. Во текот на осум недели, едната група јадела фиксни количини говедско, свинско или пилешки гради, а другата јадела различни видови аналози на месо од растително потекло.

Истражувачите направиле тестови на крвта на почетокот и на крајот на студијата за да ги измерат промените во индикаторите за кардиометаболичко здравје. Некои учесници, исто така, носеле уред за континуирано следење на гликозата осум недели. Врз основа на резултатите, тие откриле дека замената на месото со PBMA не ги прави учесниците поздрави.

Промените во вкупниот холестерол, ЛДЛ холестеролот („лошиот“ холестерол), ХДЛ холестеролот („добар“ холестерол) и триглицеридите биле слични меѓу луѓето во двете групи. Уште повеќе, оние кои јадат месо всушност подобро управуваат со гликозата во крвта и крвниот притисок од оние кои јадат „лажно месо“, изјавил за Health авторот на студијата, д-р Дарел Ви Киат То, нутриционист од Сингапурскиот институт за иновации за храна и биотехнологија.

„Не заклучивме дека нема јасни кардиометаболички здравствени придобивки од диетата што го замени животинското месо со соодветен PBMA како примарен извор на протеини“, вели То.

Според него, клучен заклучок е дека производителите на месо од растително потекло треба да ги направат овие алтернативи не само одржливи, туку и хранливо покорисни од јадењето месо.

Експертите кои не биле вклучени во истражувањето изјавиле дека не се изненадени од резултатите. „Неодамна развиеното растително месо содржи додадени растителни протеини кои носат ризик од кардиоваскуларни болести – особено масти и натриум“, изјавил за Health, д-р Шон Хефрон, кардиолог во Центарот за превенција на кардиоваскуларни болести во NYU Langone Heart.

Заситените масти во месото од растително потекло, често добиени од кокос, го зголемуваат ЛДЛ холестеролот. И исхраната богата со натриум може да го зголеми крвниот притисок, што доведува до поголем ризик од срцеви заболувања. Ахмед Ансари, кардиолог во здравствениот систем Меморијал Херман, се согласил дека многу PBMD содржат адитиви кои можат да ги намалат сите здравствени придобивки.

Дали треба да престанете да јадете месо од растително потекло?
Пред да престанете да јадете месо од растително потекло, имајте на ум дека студијата не открила дека алтернативите без месо се полоши за здравјето на срцето од вистинското месо – само што тие не се толку различни. Исто така, важно е да се запамети дека оваа студија најверојатно нема да биде последна што истражува како месото од растително потекло влијае на срцето.
Тоа е затоа што студијата беше мала и кратка, забележал Ансари, што го отежнува со сигурност да се знае како храната може да влијае на луѓето. Исто така, сомнително е дали резултатите ќе важат за луѓе кои не се од кинеско потекло, иако Хефрон рекол дека нема причина да се сомнева дека истражувањето нема да биде широко применливо. Дури и ако производите без месо не даваат поттик за здраво срце, животната средина мора секогаш да се земе предвид. Студија од 2023 година покажала дека, во просек, месото од растително потекло има 50% помало влијание врз животната средина од животинското месо, што го прави многу поодржлив избор.