Храна и напитоци кои го скратуваат времетраењето на вирусите и настинките

Фото: Pexels
983

Она што веројатно прво им паѓа на ум на повеќето луѓе е пилешката супа, која со неколку научни студии е потврдено дека има антибиотски својства и способност за чистење на дишните патишта. Но, таа не е единствената која помага во случај на настинки и вирози.

Настинките и вирусите траат од пет до десет дена и поминуваат сами од себе. Не постои посебна процедура за третман освен доволно одмор и соодветен внес на течности. Иако витамините од одредени видови храна не можат да помогнат симптомите да исчезнат, тие можат да помогнат да траат пократко.

За добро познатиот домашен лек против настинка, пилешката супа, неколку научни студии потврдија дека има способност да ги ослободи дишните патишта. Второ место по популарност е киселата зелка, која се карактеризира со многу висока содржина на витамин Ц, благотворно дејство на имунолошкиот систем и скратување на времетраењето на настинките.

Вирусите и настинките се најчестиот облик на акутни инфекции на горниот респираторен систем и ги погодуваат сите возрасни групи. Во просек, здравите возрасни лица се среќаваат со ваква блага инфекција два до три пати годишно, а децата од предучилишна возраст шест до осум пати годишно. Со доаѓањето на зимските месеци, кои носат пониски температури, се зголемува и зачестеноста на настинките и вирусите.

Антибиотиците не лечат вируси!

Настинката е лесна вирусна инфекција која трае не повеќе од една недела и се манифестира со кивање, шмркање или затнат нос, болки во грлото и главоболка. Во поретки случаи, вирусот може да се појави во форма на ентеровирус со дигестивни нарушувања, додека најчесто го зафаќа респираторниот систем со симптоми како течење на носот, болка во грлото и целото тело и покачена температура.

Иако многу луѓе прибегнуваат кон антибиотици за што побрзо да се ослободат од настинките, тие не претставуваат соодветна помош освен ако не се развие бактериска инфекција покрај вирусната. „Лекувањето“ на настинки и вируси најчесто се сведува на зајакнување на одбранбениот механизам и ублажување на симптомите, без разлика што тие обично поминуваат сами по пет до десет дена.

Важно е да се одржи здрав и силен имунолошки систем во форма на превенција на болести, односно, со цел лесно да се одговори на нападот на инфекцијата. Најдобар начин да го направите ова е да јадете добро балансирана исхрана, редовно да се занимавате со умерена физичка активност, да избегнувате стрес и нагло губење на тежината и да обезбедите квалитетен сон. Меѓутоа, доколку не успеавме да го заштитиме телото од настинка, постојат голем број намирници кои би можеле да го забрзаат заздравувањето и да ги направат тие неколку дена поподносливи.

Течноста како сојузник

Правилната хидратација на организмот е од големо значење при настинки и вирусни инфекции. Топлите напитоците во вид на супи и чаеви ќе помогнат да се навлажни слузокожата на грлото и да се ублажат симптомите на болно грло, а пијалаците направени од свежо овошје или зеленчук ќе ги обезбедат многу потребните електролити.

Чаевите се одличен сојузник во борбата против грипот и настинката, а со додавање на мед и сок од лимон, нивниот ефект во ублажување на симптомите на настинка ќе биде уште подобар. Поради својата леплива конзистентност, медот помага да се намали иритацијата на слузокожата на грлото. Изборот на типот на чај влијае и на текот на развојот на болеста, а чајот од камилица, шипка, бозел и столисник се покажале како најефективни.

Сокот од лимон, освен што е извор на витамин Ц, ја поттикнува работата на плунковните жлезди, поттикнувајќи ги да лачат плунка која ги навлажнува устата и грлото и го олеснува голтањето. Имајте на ум дека витаминот Ц и медот се додаваат во топлите напитоци само кога ќе се изладат за да не се уништат вредните состојки.

Храна за побрзо заздравување

За да ги подобрите шансите на вашето тело да се бори против инфекцијата, неопходно е да се зајакне одбранбениот систем со урамнотежена исхрана, која првенствено се заснова на богатство од овошје и зеленчук и цели зрна и е сиромашна со едноставни шеќери од преработена храна и заситени масти. Збогатете го менито со храна богата со витамини Ц, Е и А и минерали цинк, бакар и селен.

Постојат квалитетни докази дека високите дози на витамин Ц (1-2 г на ден) го скратуваат времетраењето и ги ублажуваат симптомите на обичната настинка. Доволно количество на овој витамин обезбедуваат агрумите како што се лимоните, портокалите, грејпфрутите, шипките и бобинките, кои исто така содржат и изобилство од антиоксиданти. Доколку витаминот Ц се зема во форма на додатоци во исхраната, треба да се има предвид дека дневните дози од повеќе од 2 грама може да предизвикаат дијареа, повраќање и вртоглавица.

Витаминот Е, особено во комбинација со селен, може да игра важна улога во спречувањето на настинки и други инфекции на горниот дишен систем, додека витаминот А го зајакнува имунитетот и делува на обновување на слузокожата на горниот респираторен тракт.

Честото консумирање јаткасти плодови, семки и производи од соја ќе обезбеди доволно витамин Е, додека внесот на витамин А ќе биде обезбеден со моркови, кељ, кајсии, слатки компири, брокула и јајца. Треба да се земат предвид и традиционалните домашни лекови кои се пренесуваат од генерација на генерација, особено што некои од нив добија научна потврда за нивното благотворно дејство врз симптомите на настинка.

Она што веројатно прво им паѓа на ум на повеќето луѓе е пилешката супа, која со неколку научни студии е потврдено дека има антибиотски својства и способност за чистење на дишните патишта. Киселата зелка, која се карактеризира со многу висока содржина на витамин Ц, поволно влијае на имунолошкиот систем и го скратува времетраењето на настинката.

Се охрабрува и консумацијата на лук и кромид бидејќи содржат активни материи со антивирусно и антибактериско дејство. Одредени зачини како што се чили, пипер или кари, кои вообичаено поттикнуваат дренажа, можат да ги ослободат дишните патишта и да ги ублажат симптомите, а ренот или сенфот даваат сличен ефект.