Седумте смртни прехранбени гревови: Не му го правете повеќе ова на својот желудник

Фото: Pixabay
439

Дали сте од оние луѓе кои се чувствуваат лошо, тешко и како да „нешто не е во ред“ по речиси секој оброк? Имате проблеми со надуеност, киселини и грчеви?

Ако сте помеѓу оние луѓе кои се чувствуваат лошо, тешко и како да „нешто не е во ред“ по речиси секој оброк, ако имате проблеми со надуеност, киселини и грчеви, доколку не страдате од сериозни здравствени проблеми, нутриционистите имаат неколку едноставни совети како да му го олесните варењето на вашиот желудник.
Стомачните проблеми се меѓу најчестите здравствени проблеми и дури и да не се знак за сериозна болест, можат многу да го отежнат секојдневниот живот.

Нутриционистката Касандра Барнс објаснила за Дејли Мејл дека дигестивниот систем е многу сложен и дека е важно секој негов сегмент да функционира така што варењето во целина да функционира без проблеми. Сепак, дури и најмалите промени во навиките во исхраната можат да помогнат или да одмогнат.

Ова се седумте смртни гревови што можете да му ги направите на своето варење:

  1. Прејадување
    Прејадувањето може да има многу штетно влијание врз дигестивниот систем во секој случај, бидејќи му задава преголема задача. Шона Вилкинсон, исто така нутриционистка, вели дека постојаното прејадување му предизвикува премногу стрес на варењето, кое не може да произведе доволно киселина и ензими за толку голема количина на храна. На луѓето кои имаат тенденција да го прават тоа, им се советува да се најадат до приближно 80 проценти ситост, да почекаат 20 минути, а потоа, ако почувствуваат потреба, да го завршат оброкот.
  2. Неправилно џвакање
    Можеби постојано им кажувате на вашите деца дека е важно правилно да ја џвакаат храната, но вие самите не го следите тоа. Но, тоа е една од главните причини за проблемите, особено надуеноста. „Ако не ја џвакате храната правилно, останатите органи во дигестивниот тракт не можат правилно да ја завршат својата работа. Затоа често се појавуваат киселини, надуеност и грчеви“, вели Барнс. Тој смета дека секоја залак треба да се џвака триесет пати или да се зема во помали залаци.
  3. Недоволен внес на влакна
    Влакната се клучна компонента на секоја исхрана поради повеќе причини, а една од нив е тоа што спречуваат запек. Влакната се раствораат во вода и формираат желатинозна материја во желудникот која ги храни ѕидовите на тенкото и дебелото црево и овозможува природно движење низ дигестивниот тракт. Д-р Мерилин Гленвил вели дека влакната можат да дејствуваат и како пробиотик, а можеме да ги најдеме во различни овошја и зеленчуци, трици, цели зрна, лен, јаткасти плодови, грав и грашок.
  4. Стрес и анксиозност
    Стресот може да предизвика многу здравствени проблеми од главоболки до висок крвен притисок, а анксиозноста не е ништо помалку опасна во оваа смисла. Барнс објаснува дека невротрансмитерите, хемикалиите во мозокот кои делуваат како алатки за комуникација помеѓу невроните, вклучувајќи го и серотонинот, помагаат во регулирањето и стимулирањето на дигестивниот процес. „Ако се чувствуваме вознемирени, под стрес или депресивни, нивоата на невротрансмитерите се неурамнотежени и предизвикуваат проблеми“, вели Барнс, додавајќи дека пред јадење треба да се опуштиме, да јадеме полека и никогаш да не јадеме од нога.
  5. Недостаток на вежбање
    Движењето го стимулира дигестивниот тракт и помага да се одржи здраво варење. Затоа е особено корисно за луѓето кои имаат проблеми со запек, но и за намалување на стресот.
  6. Антибиотици
    Веројатно веќе знаете дека антибиотиците се фатални за дигестивниот систем и покрај тоа што можат да спасат живот во борбата против бактериските инфекции. Тие негативно влијаат на популацијата на добри бактерии, што пак доведува до дигестивни проблеми. Пробиотиците од различни видови ќе бидат доволни за враќање на рамнотежата, а добро е и да се збогати исхраната со ферментирана храна.
  7. Чир на желудникот
    Ако страдате од киселини неколку часа дневно неколку дена или недели по ред, можеби имате чир на желудникот. Оваа болна состојба е главно предизвикана од бактеријата Helicobacter pylori, која може да се најде во водата или храната, а го ослабува заштитниот слој на желудникот и пропушта киселини.

Ова доведува до чувство на гадење, подригнување и повраќање. Лекувањето на чир на желудникот мора да се одвива под надзор на лекар, но пациентот дефинитивно треба да се откаже од алкохол, кафе, пијалаци на база на цитрус и зачинета и чадена храна. Здравите масти, интегралните житарки и месото не го иритираат дополнително желудникот.