Чери домати и обични домати – која е разликата?

Фото: Pixabay
200

Чери доматите се помала верзија на обичните домати. Често се сметаат за посочни, послатки и повкусни. Постојат многу начини на кои чери доматите може да се користат во секојдневното готвење

Чери доматите и обичните домати имаат слични нутритивни вредности, но во некои сегменти може

да се разликуваат. И едните и другите се исклучително хранливи и содржат витамини, минерали,

влакна и антиоксиданти кои се корисни за здравјето.

Црвените домати се во основата на речиси сите сосови. Многумина не знаат дека доматите се

всушност овошје, а не зеленчук. Постојат различни сорти и сите се за јадење. Една од нив, со понов

датум, е чери доматот.

Чери домати наспроти обични домати

Тие се помали од обичните домати и често се сметаат за послатки и повкусни. Имаат потенка лушпа

и најчесто се јадат цели. Доматите имаат помалку вода во споредба со чери доматите, кои се

покрцкави и посочни одвнатре. Поради сите споменати карактеристики, доматите најмногу се

користат како состојка за готвење, правење сосови и салати.

И двата вида домати се добар извор на витамин Ц, витамин А, витамин К, калиум и антиоксиданти

како ликопен и бета-каротен. Ликопенот е особено важен поради неговата способност да штити од

слободните радикали и има потенцијално позитивен ефект врз здравјето на срцето и го намалува

ризикот од одредени видови на болести.

Чери доматите се особено богати со витамини А и Ц. Според нутритивните информации на

Министерството за земјоделство на Соединетите Американски Држави (USDA), порција од 100

грама чери домати содржи 500 IU витамин А и 9 грама витамин Ц. Истата порција обезбедува 22 kcal енергија и 4 грама јаглени хидрати.

Чери и обични домати во исхраната

Чери доматите имаат одличен вкус кога се печени и може да се додадат во пржени јајца или

лазања, па дури и во печен зеленчук. Може да се комбинираат со свежо овошје и зеленчук во

салати, но добри се и за пица. Лесно може да ги заменат обичните домати во многу јадења како

тестенини и доматно пире.

Важно е да вклучиме различни овошја и зеленчук во нашата исхрана за да имаме сеопфатни

нутритивни придобивки. Без разлика дали претпочитаме чери домати или обични домати, и двете

можат да бидат корисна и здрава опција во нашата исхрана.